Organització

imatge d'uns daus de fusta amb diferents símbols en ells

 

El Consorci de l'Habitatge de l'Àrea Metropolitana de Barcelona és un ens públic associatiu constituït per la Generalitat de Catalunya i per l'Àrea Metropolitana de Barcelona. El Consorci té per finalitat el desenvolupament en l'àmbit de l'àrea metropolitana de Barcelona de les funcions, activitats i serveis en matèria d'habitatge que la normativa vigent atribueix als ens consorciats.

  • Organització del Consorci

    Òrgans
    El Consorci s'estructura en els òrgans següents:

    a) De direcció i gestió:

    El president o la presidenta.
    El vicepresident o la vicepresidenta.
    La Junta General.
    La Comissió Permanent.
    El director general o la directora general.
    El secretari o la secretària.

    b) Consultiu i de participació:

    Consell d'Habitatge Social. La seva regulació es durà a terme a través d'un reglament d'organització.

  • Funcions

    En aquest apartat trobareu tota la informació relativa a les funcions del CMH.

  • Òrgans de govern i direcció

    President/a

    • a) Exercir la representació del Consorci.
    • b) Convocar, presidir, suspendre i aixecar les sessions de la Junta General i decidir els empats amb el seu vot de qualitat.
    • c) Dictar les disposicions particulars que consideri adequades per al compliment dels acords de la Junta General.
    • d) Elevar a la Junta General la documentació i els informes que estimi oportuns.

    Vicepresident/a

    • Supleix el president o presidenta i n'assumeix les atribucions en casos de vacant, d'absència o de malaltia. Exerceix, a més, les funcions que li delegui el president o presidenta, la delegació del/del la qual n'ha de donar compte a la Junta General.

    Junta General

    • a) Establir l'orientació general i les directrius del Consorci i aprovar els plans d'actuació i els programes sectorials així com els plans d'inversió.
    • b) Aprovar el pressupost anual, els comptes anuals, la liquidació del pressupost, la memòria d'activitats i el resultat de la gestió.
    • c) Crear entitats i societats instrumentals i aprovar els contractes programa a celebrar.
    • d) Aprovar el reglament general del Consorci i els que regulen l'organització, el funcionament i el desenvolupament de les seves atribucions.
    • e) Designar les persones membres de la Comissió Permanent i nomenar i separar el/la director/directora general.
    • f) Aprovar les habilitacions i suplements de crèdit i les variacions pressupostàries, a partir de la quantia que determini la mateixa Junta General.
    • g) Aprovar la plantilla de personal al servei del Consorci i l'estructura organitzativa de gestió del Consorci, a proposta del/de la director/directora general.
    • h) Aprovar els acords previs referents a les modificacions dels Estatuts, que s'hauran de tramitar d'acord amb la legislació aplicable i amb els quòrums que estableixen aquests Estatuts.
    • i) Aprovar la participació del Consorci en altres entitats o empreses, utilitzant qualsevol de les formes admeses en dret.
    • j) Incorporar els òrgans de gestió que es considerin necessaris, constituir comissions o comitès de treball en l'àmbit de les seves competències i delegar funcions i facultats en altres òrgans del Consorci.
    • k) Adoptar totes aquelles mesures que es considerin necessàries per al compliment de les seves finalitats i dels seus objectius, dins el marc jurídic i competencial que se li atribueix, i exercir les funcions que li puguin encomanar, delegar o atribuir per qualsevol mitjà les administracions consorciades.

    Comissió Permanent

    • a) Proposar a la Junta General les directrius i l'orientació general de les funcions del Consorci dins els objectius estatutaris i l'aprovació dels plans generals d'actuació.
    • b) Proposar a la Junta General l'aprovació dels plans d'inversió del Consorci.
    • c) Proposar a la Junta General l'aprovació de la participació del Consorci en altres entitats o empreses, utilitzant qualsevol de les formes admeses en dret.
    • d) Aprovar les bases generals d'accés als llocs de treball, de prestació de serveis i de retribucions.
    • e) Aprovar les habilitacions i els suplements de crèdit i les variacions pressupostàries fins a la quantia que determini la Junta General.
    • f) Actuar com a òrgan de contractació per la quantia superior a la que s'atribueixi al/a la director/directora general i disposar la corresponent despesa.
    • g) Autoritzar i disposar la despesa.
    • h) Concertar operacions de crèdit i l'emissió d'obligacions.
    • i) Establir els criteris d'ordenació de pagaments i assignar en aquesta matèria les atribucions del president o de la presidenta, del director o de la directora general i d'altres càrrecs directius del Consorci i autoritzar l'execució d'auditories externes.
    • j) Adoptar els acords d'adquisició, d'alienació i de gravamen dels béns immobles.
    • k) Nomenar i fer cessar els càrrecs directius de l'estructura de gestió del Consorci, a proposta del director o directora general.
    • l) Proposar a la Junta General la determinació i l'aprovació de les formes de gestió de les quals es vulgui dotar el Consorci per a la realització de les seves activitats.
    • m) Exercir tota mena d'accions, d'excepcions, de recursos i de reclamacions judicials i administratives en defensa dels drets i dels interessos del Consorci.
    • n) Constituir, en l'àmbit de les seves competències, comissions o comitès amb la determinació de les funcions que els siguin encomanades.
    • o) Adoptar les disposicions i prendre les mesures adequades per a la millor organització i funcionament del Consorci.
    • p) Aprovar els convenis a celebrar amb altres ens públics o privats.
    • q) Exercir les altres funcions que determinen aquests Estatuts i aquelles que li siguin delegades per la Junta General, entre les de naturalesa delegable.
    • r) Totes aquelles no atribuïdes expressament a altres òrgans del Consorci.

    Secretari/ària

    • Aixecar acta dels acords presos a les reunions de la Junta General i de la Comissió Permanent, que anirà signada pel secretari o la secretària amb el vist i plau de la presidència. El secretari o la secretària ha d'expedir certificacions dels acords quan ho demani una persona amb dret a fer-ho.

    Director/a general

    • a) Aplicar i executar els acords de la Junta General i de la Comissió Permanent.
    • b) Actuar com a òrgan de contractació respecte dels contractes quina quantia màxima determini la Comissió Permanent.
    • c) Formalitzar els convenis i els contractes.
    • d) Actuar com a òrgan superior en matèria de personal.
    • e) L'administració ordinària del Consorci.
    • f) Autoritzar i disposar despeses dins els límits que estableixi la Comissió Permanent.
    • g) Proposar anualment a la Junta General el pressupost global del Consorci.
    • h) Proposar anualment a la Junta General la formulació de comptes anuals, la liquidació del pressupost, la memòria de les activitats realitzades i el resultat de la gestió per a la seva aprovació per part de la Junta General.
    • i) Proposar a la Junta General els contractes programa a celebrar amb els ens instrumentals de gestió i la proposta d'avaluació de resultats.
    • j) Proposar a la Junta General l'adopció de les mesures d'aplicació d'aquest reglament i les propostes de normes internes de funcionament i de normes reguladores de serveis que siguin necessaris per al compliment dels seus objectius.
    • k) Adoptar, en cas d'urgència, les mesures necessàries per a l'exercici de tota mena d'accions, d'excepcions, de recursos i de reclamacions judicials i administratives en defensa dels drets i dels interessos del Consorci, i donar-ne compte a la Comissió Permanent.
    • l) Gestionar les relacions amb els operadors, els òrgans de gestió de les administracions públiques competents en matèria d'habitatge, els sindicats i els usuaris i les seves associacions.
    • m) Exercir conjuntament amb el president o la presidenta la representació del Consorci davant tota mena d'òrgans administratius i judicials, decidir en casos d'urgència l'exercici d'accions en defensa dels interessos de la entitat i conferir els poders necessaris a aquests efectes.
  • Recursos Humans
  • Gestió documental i arxiu