Organització

El Consorci de l'Habitatge de l'Àrea Metropolitana de Barcelona és un ens públic associatiu constituït per la Generalitat de Catalunya i per l'Àrea Metropolitana de Barcelona. El Consorci té per finalitat el desenvolupament en l'àmbit de l'àrea metropolitana de Barcelona de les funcions, activitats i serveis en matèria d'habitatge que la normativa vigent atribueix als ens consorciats.
-
Organització del Consorci
Òrgans
El Consorci s'estructura en els òrgans següents:a) De direcció i gestió:
El president o la presidenta.
El vicepresident o la vicepresidenta.
La Junta General.
La Comissió Permanent.
El director general o la directora general.
El secretari o la secretària.b) Consultiu i de participació:
Consell d'Habitatge Social. La seva regulació es durà a terme a través d'un reglament d'organització.
-
Funcions
En aquest apartat trobareu tota la informació relativa a les funcions del CMH.
-
Òrgans de govern i direcció
President/a
- a) Exercir la representació del Consorci.
- b) Convocar, presidir, suspendre i aixecar les sessions de la Junta General i decidir els empats amb el seu vot de qualitat.
- c) Dictar les disposicions particulars que consideri adequades per al compliment dels acords de la Junta General.
- d) Elevar a la Junta General la documentació i els informes que estimi oportuns.
Vicepresident/a
- Supleix el president o presidenta i n'assumeix les atribucions en casos de vacant, d'absència o de malaltia. Exerceix, a més, les funcions que li delegui el president o presidenta, la delegació del/del la qual n'ha de donar compte a la Junta General.
Junta General
- a) Establir l'orientació general i les directrius del Consorci i aprovar els plans d'actuació i els programes sectorials així com els plans d'inversió.
- b) Aprovar el pressupost anual, els comptes anuals, la liquidació del pressupost, la memòria d'activitats i el resultat de la gestió.
- c) Crear entitats i societats instrumentals i aprovar els contractes programa a celebrar.
- d) Aprovar el reglament general del Consorci i els que regulen l'organització, el funcionament i el desenvolupament de les seves atribucions.
- e) Designar les persones membres de la Comissió Permanent i nomenar i separar el/la director/directora general.
- f) Aprovar les habilitacions i suplements de crèdit i les variacions pressupostàries, a partir de la quantia que determini la mateixa Junta General.
- g) Aprovar la plantilla de personal al servei del Consorci i l'estructura organitzativa de gestió del Consorci, a proposta del/de la director/directora general.
- h) Aprovar els acords previs referents a les modificacions dels Estatuts, que s'hauran de tramitar d'acord amb la legislació aplicable i amb els quòrums que estableixen aquests Estatuts.
- i) Aprovar la participació del Consorci en altres entitats o empreses, utilitzant qualsevol de les formes admeses en dret.
- j) Incorporar els òrgans de gestió que es considerin necessaris, constituir comissions o comitès de treball en l'àmbit de les seves competències i delegar funcions i facultats en altres òrgans del Consorci.
- k) Adoptar totes aquelles mesures que es considerin necessàries per al compliment de les seves finalitats i dels seus objectius, dins el marc jurídic i competencial que se li atribueix, i exercir les funcions que li puguin encomanar, delegar o atribuir per qualsevol mitjà les administracions consorciades.
Comissió Permanent
- a) Proposar a la Junta General les directrius i l'orientació general de les funcions del Consorci dins els objectius estatutaris i l'aprovació dels plans generals d'actuació.
- b) Proposar a la Junta General l'aprovació dels plans d'inversió del Consorci.
- c) Proposar a la Junta General l'aprovació de la participació del Consorci en altres entitats o empreses, utilitzant qualsevol de les formes admeses en dret.
- d) Aprovar les bases generals d'accés als llocs de treball, de prestació de serveis i de retribucions.
- e) Aprovar les habilitacions i els suplements de crèdit i les variacions pressupostàries fins a la quantia que determini la Junta General.
- f) Actuar com a òrgan de contractació per la quantia superior a la que s'atribueixi al/a la director/directora general i disposar la corresponent despesa.
- g) Autoritzar i disposar la despesa.
- h) Concertar operacions de crèdit i l'emissió d'obligacions.
- i) Establir els criteris d'ordenació de pagaments i assignar en aquesta matèria les atribucions del president o de la presidenta, del director o de la directora general i d'altres càrrecs directius del Consorci i autoritzar l'execució d'auditories externes.
- j) Adoptar els acords d'adquisició, d'alienació i de gravamen dels béns immobles.
- k) Nomenar i fer cessar els càrrecs directius de l'estructura de gestió del Consorci, a proposta del director o directora general.
- l) Proposar a la Junta General la determinació i l'aprovació de les formes de gestió de les quals es vulgui dotar el Consorci per a la realització de les seves activitats.
- m) Exercir tota mena d'accions, d'excepcions, de recursos i de reclamacions judicials i administratives en defensa dels drets i dels interessos del Consorci.
- n) Constituir, en l'àmbit de les seves competències, comissions o comitès amb la determinació de les funcions que els siguin encomanades.
- o) Adoptar les disposicions i prendre les mesures adequades per a la millor organització i funcionament del Consorci.
- p) Aprovar els convenis a celebrar amb altres ens públics o privats.
- q) Exercir les altres funcions que determinen aquests Estatuts i aquelles que li siguin delegades per la Junta General, entre les de naturalesa delegable.
- r) Totes aquelles no atribuïdes expressament a altres òrgans del Consorci.
Secretari/ària
- Aixecar acta dels acords presos a les reunions de la Junta General i de la Comissió Permanent, que anirà signada pel secretari o la secretària amb el vist i plau de la presidència. El secretari o la secretària ha d'expedir certificacions dels acords quan ho demani una persona amb dret a fer-ho.
Director/a general
- a) Aplicar i executar els acords de la Junta General i de la Comissió Permanent.
- b) Actuar com a òrgan de contractació respecte dels contractes quina quantia màxima determini la Comissió Permanent.
- c) Formalitzar els convenis i els contractes.
- d) Actuar com a òrgan superior en matèria de personal.
- e) L'administració ordinària del Consorci.
- f) Autoritzar i disposar despeses dins els límits que estableixi la Comissió Permanent.
- g) Proposar anualment a la Junta General el pressupost global del Consorci.
- h) Proposar anualment a la Junta General la formulació de comptes anuals, la liquidació del pressupost, la memòria de les activitats realitzades i el resultat de la gestió per a la seva aprovació per part de la Junta General.
- i) Proposar a la Junta General els contractes programa a celebrar amb els ens instrumentals de gestió i la proposta d'avaluació de resultats.
- j) Proposar a la Junta General l'adopció de les mesures d'aplicació d'aquest reglament i les propostes de normes internes de funcionament i de normes reguladores de serveis que siguin necessaris per al compliment dels seus objectius.
- k) Adoptar, en cas d'urgència, les mesures necessàries per a l'exercici de tota mena d'accions, d'excepcions, de recursos i de reclamacions judicials i administratives en defensa dels drets i dels interessos del Consorci, i donar-ne compte a la Comissió Permanent.
- l) Gestionar les relacions amb els operadors, els òrgans de gestió de les administracions públiques competents en matèria d'habitatge, els sindicats i els usuaris i les seves associacions.
- m) Exercir conjuntament amb el president o la presidenta la representació del Consorci davant tota mena d'òrgans administratius i judicials, decidir en casos d'urgència l'exercici d'accions en defensa dels interessos de la entitat i conferir els poders necessaris a aquests efectes.
-
Recursos Humans
-
Gestió documental i arxiu
Documents relacionats
Plantilla de personal
- Plantilla 2020 aprovada
- Plantilla 2021 aprovada
- Plantilla 2022 aprovada
- Plantilla 2023 aprovada
- Plantilla 2024 aprovada
- Plantilla 2025 aprovada
Graella retributiva
Les retribucions publicades en aquest apartat corresponen als llocs de treball del CMH. D’acord amb la Relació de Llocs de Treball (RLT) i els Estatuts, aquests llocs poden ser ocupats per personal funcionari o laboral. Tanmateix, actualment, tot el personal del Consorci té un vincle laboral.
- Graella retributiva 2020 (actualització febrer 2020)
- Graella retributiva 2021 (actualització gener 2021)
- Graella retributiva 2022 (actualització novembre 2022)
- Graella retributiva 2023 (actualització octubre 2023)
- Graella retributiva 2024 (actualització juliol 2024)
- Graella retributiva 2025 (actualització juliol 2025)
Altres